تبلیغات چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟
تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی مؤثر و کارآمد برای ترویج کالا است.
بهطور مختصر اگر بخواهیم تبلیغات را تعریف کنیم؛ تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه پربازدید به گروهی معین، با صرف هزینه است.
تاثیر تبلیغات در فروش مورد تایید و خواسته اکثر مدیران است. بنابراین مدیران همواره در پی یافتن راه هایی برای اندازه گیری تاثیر تبلیغات در فروش هستند.
امروزه با توجه به رقابت شرکت ها و برندهای بزرگ در بازاریابی و جذب بیشتر مخاطبان تبلیغات کارآمد و زیرکانه عامل موفقیت است کسب و کاری که با تبلیغات هدفمند بر روی جلب توجه مشتری ها تمرکز کند احتمال موفقیت بیشتری دارد.
همانطور که می دانید اینکه تنها محصولی را تولید کنید و در بازار عرضه کنید کافی نمی باشد و نمی تواند موفقیت تجارت شما را تضمین کند. حتی اگر محصول شما از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد بازهم لازم است تا از راه های متفاوتی مردم را از وجود محصولتان آگاه کنید.
درحال حاضر با وجود اینترنت، روش های تبلیغاتی تغییرات فراوانی کرده اند. تبلیغات اینترنتی در میان کسب و کارها فراگیر شده اند در نتیجه روش های سنتی تبلیغات تاثیر کمتری در انتخاب مردم دارند.
شما میتوانید برای دادن آگاهی از هرگونه تغییرات جالب در محصولات یا نحوه ی عرضه آنها، برتری هایی که برند شما نسبت به سایر برندهای مشابه دارد، امتیازاتی که برای مخاطب فراهم کرده اید و برای انتقال هر پیام دیگری به مشتری هایتان از تبلیغات استفاده کنید.
تبلیغات در فروش
هدف اصلی هر تبلیغاتی ابتدا نگه داشتن اعتماد مشتری های ثابت و جذب مخاطبین جدید و جلب اعتماد آنهاست تا تبدیل به مشتری شودند.
در برند سازی و فروش، تبلیغات به عنوان وسیلهای کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد،لازم به ذکر است جهت تبلیغات مؤثر می بایست آهسته آهسته قدم برداشت تا هم مشتریان قدیم فعال بمانند و هم به تعداد مشتریان جدید افزوده شود.
روش های سنجش اثربخشی تبلیغات
دو روش برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات وجود دارد: سنجش مستقیم و سنجش غیرمستقیم.
در این روش از ارزیابی، رابطه ای بین تبلیغات و فروش برقرار می شود. در واقع مقایسه ای بین دو دوره زمانی یا دو بازار، انجام می شود و تغییرات ایجاد شده مورد بررسی قرار می گیرد.
دیده شدن تبلیغات
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و یا میخواهید برای برند خود تبلیغات موثری انجام دهید ابتدا باید بدانید که آمار بازدید مجله یا شبکه ای که قصد انجام تبلیغات در آن دارید به چه صورت است.
می دانید که تبلیغاتی موثر است که افراد بیشتری آن را ببینند. هر چقدر که یک تبلیغات بیشتر دیده شود احتمال موفقید آن بیشتر است. اگر نتوانید به صورتی عمل کنید که تبلیغات به درستی پخش شود و مخاطب های بیشتری آن را ببینند احتمال موفقیت خود در آن تبلیغات را از دست خواهید داد.