مهارت فروشندگی و راه های فروش بیشتر

12 روش کاربردی برای افزایش فروش 

یکی از دغدغه های همیشگی آنست که چه روش هایی برای افزایش فروش وجود دارد. در این نوشته سعی داریم تا به شما کمک کنیم مهارت فروشندگی خود را ارتقاء دهید.

۱. در زمان فروش جایزه بدهید

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند.

 با دادن جایزه کاری کنید که مردم درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را درمعرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد و فروش شما یا لیست ایمیل شما را بیش تر می‌کند.

زمانی مشتریان شما حس رضایت آنی را تجربه خواهند کرد، که بعد از خرید خود پاداش اینکار را دریافت کنند.

۲. ایجاد چالش

چالش تعداد طرح های تخفیف و پروموشن فروش

کسانی که در این چالش شرکت می‌کنند، همگی انگیزهٔ مشترکی دارند.

آنها از ایده‌های شما استقبال می‌کنند، احتمالا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و ممکن است از محصولات شما خرید کنند، یا دست‌کم خاطره‌ای به‌یادماندنی و شخصی از برند شما کسب کنند.

3. فروش متقابل (Cross-Sell)

مطلبی در بلاگ SEMRush به شکل هوشمندانه‌ای توصیه می‌کند که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ، روی فروش متقابل محصولات خود تمرکز کنیم. به عنوان مثال وقتی مشتری از شما گوشی تلفن همراهی خریده است، به او پیشنهاد دهید که محافظ صفحهٔ نمایش یا قاب گوشی را نیز خریداری کند. پیدا کردن چنین فرصت‌های کاربردی هنر شماست.

4. بیش فروشی (Up-sell)

بیش‌فروشی نیز روش مؤثری است. به‌گفتهٔ Econsultancy این روش ۲۰ برابر بیشتر از فروش متقابل مؤثر است. معمولاً خریداران نمی‌دانند که کالای برتری نیز وجود دارد. در این روش شما به مشتری که پیش یا پس از یک خرید موفق پیشنهاد یک خرید بهتر و گران‌تر را می‌هید چرا که در این حین، احتمال خرید محصول برتر بعدی مشتریان بالاتر می‌رود. پس فروشگاه خود را برای بیش‌فروشی آماده کنید و موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

  • محصول پیشنهادی باید با نیازهای اصلی مشتری مطابقت داشته باشد.
  • حساسیت به قیمت باید اهمیت زیادی داشته باشد، بنابراین درمورد مزیت‌های امکانات بیشتر کالای پیشنهادی به‌طور واضح توضیح بدهید.
فروش

۵. ساخت ویدئوهای نمایشی برای فروش بیشتر

بدون شک نمایش تصاویر به فروش محصولات کمک می‌کند، ولی استفاده از تصاویر روشی معمولی و عادی است. شما می‌توانید فروش محصولات جدید، ویژه یا محبوب خود را با تولید ویدئوهای تبلیغاتی یا ویدئوهای کوتاهی که به بررسی محصول می‌پردازند، افزایش دهید.

این ایده را فقط برای چند مورد از محصولات خود امتحان کنید و اثر آن را بسنجید تا متوجه شوید که آیا سرمایه‌گذاری روی تولید ویدئو بازدهی دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که نمایش ویدئو موجب افزایش فروش می‌شود، می‌توانید این برنامه را با تولید ویدئوهای بیشتر گسترش دهید و روش‌های مختلف تولید ویدئو و انواع مختلف ویدئو را امتحان کنید.مثل دیجیکالا  که بسیاری از محصولات خود را به صورت ویدئو های جذابی تولید می کند.

۶. برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکهٔ اجتماعی یا کانال دیگری برگزار می‌کنید) یکی از بهترین روش‌هایی است که برندهای تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از آن می‌توانند مشتریان بیشتری را برای خود بیاورد.

حتما بخوانید: فروش آنلاین

بهترین شیوه‌های برگزاری مسابقات در رسانه‌های اجتماعی عبارت‌اند از:

  • نمایش محصولات موجود
  • ایجاد هشتگی خاص برای مسابقه؛
  • ایجاد تصویر یا ویدئویی برای اعلام برگزاری مسابقه؛
  • ایجاد پست‌های نمونه‌ای که جذب کننده باشد؛

۷. نمایش پرفروش ترین محصولات

این طبیعت انسان است که دنباله‌روی جمع باشد. خریداران نیز از راهنمایی استقبال می‌کنند. پرفروش‌ترین محصولات یا پرفروش‌های محصولات در هر دسته‌بندی را به آنها نشان بدهید. با این کار سردرگمی آنها را کاهش داده و فروش خود را افزایش می‌دهید.

نمایش پرفروش ترین محصولات

۸. ریسک مشتری را کم کنید

صفحهٔ اصلی وب‌سایت شما باید ریسک مشتری را کاهش دهد، یعنی به برطرف کردنِ اعتراض‌ها و شکایت‌ها کمک کرده و آرامش‌خاطر بیشتری به خریداران می‌دهند، مانند:

  • ارسال رایگان
  • تحویل سریع
  • تضمین بازگشت پول
  • امکان مرجوعی کالا به‌صورت رایگان (Free Returns)
  • امنیت تراکنش‌های مالی

۹. نشان رضایت مشتریان

مشتریان معمولا وقتی درمورد امنیت پرداخت خود نگرانی‌های داشته باشند، خرید را نیمه‌کاره رها می‌کنند. با نمایش یک یا چند نشان می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید که یک خرید ایمن و مطمئن دارند.

۱۰. نمایش محتوای تولید شده توسط مشتریان

نمایش عکس‌های گرفته‌شده توسط مشتریان روش بسیار خوبی برای ایجاد تأیید اجتماعی (Social Proof) است. زیرا مشتریان احتمالی مشاهده می‌کنند که محصولات شما به‌طور منظم توسط افرادی درست مثل خود آنها خریداری می‌شود و راحت‌تر می‌توانند کاری را انجام دهند که دیگران نیز انجام می‌دهند.

به روش‌های مختلفی می‌توان محتوای تولید شده توسط مشتریان را جمع‌آوری و استفاده کرد.  مانند فروشگاه مدیسه عکس‌ها را ازطریق یک هشتگ اینستاگرام جمع‌آوری کرده و آنها را در یک گالری در صفحهٔ اصلی وب‌سایت خود نمایش می‌دهد.

۱۱. تبلیغات در مناسبت های ویژه

گرچه عید نوروز، تولدها و سالگردها، مناسبت‌های معمولی هستند، ولی  با این حال می توانید با در نظرگرفتن این مناسبت ها  و مناسبت‌های ویژه‌ دیگر در تمام طول سال به تبلیغات بپردازید.

بسته به آن چیزی که دارید می‌فروشید چندین مناسبت اختصاصی و چندین مناسبت عمومی وجود دارد که فرصت‌های خوبی برای تبلیغات و برگزاری کمپین است.

اعیاد خاص ما ایرانی‌ها، جام‌جهانی یا دربی‌ها، مناسبت‌‌های ملی و مذهبی و … از این دست مناسبت‌ها هستند.

به عنوان مثال چندین سال است که دیجیکالا در شب یلدا کمپین فروش ویژه خود را برگزار می‌کند.

فروش موثر

12. مدیریت فروش

فروش تا حدی، بازی با اعداد است.

اینکه مشتری بلافاصله بعد از تماس شما قیمت می خواهد و شما با اعداد و ارقام به دنبال تحریک او می باشید، همگی جزء از بازی اعداد است.

اما همه چیز بستگی به اعداد ندارد. کلید موفقیت در فروش در کیفیت مکالمه و گفتگو است.

یک فروشنده حرفه ای دارای شاخص هایی برای شناسایی مشتریان خود است و زمان خود را صرف تمام مشتریان بالقوه نمی کند، بلکه برای زدن به هدف، هدف را به درستی شناسایی می کند.

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.